Verzending en retour

Verzendkosten

1. Voor de verzendkosten in Nederland worden standaard tarieven berekend. Verzending vindt plaats met DHL. Mits samen anders overeengekomen, is een ander postorderbedrijf ook mogelijk. De verzendkosten voor een brievenbuspakketje zijn € 3,95 | voor een pakket tot 10 kg € 6,95. Het is ook mogelijk om je pakket aangetekend te laten versturen. Mocht het pakket kwijt raken, dan ben je verzekerd tot een bedrag van € 500. Ben jij niet thuis en wil je je pakket bij een service punt laten bezorgen dan is dat ook mogelijk. In het winkelmandje kun je dit aangeven. 
 
2. Bij een besteding van minimaal € 100 zijn de verzendkosten gratis. Dit wordt automatisch aangepast in het winkelmandje. 
 
3. De verzendkosten naar België zijn € 15,50.


Leveringsadres en levering

1. Verzending van bestelde producten geschied bijna altijd binnen 1-5 werkdagen. Mocht het onverhoopt toch langer duren dan zal de klant hiervan bericht ontvangen. In tijden van vakantie, ziekte of andere onvoorziene calamiteiten kan het zijn dat de verzending wat langer duurt. In geval van onvoorziene calamiteiten heeft de klant in geen geval recht op een schadevergoeding. 
 
2.  Indien bestelde goederen niet op voorraad zijn, kan van de levertijd afgeweken worden, dit zal aan de klant gemeld worden.
 
3. Klant dient ten alle tijden zelf te controleren of het leveringsadres juist is. Bij foutief opgegeven leveringsadres kunt u dit zo snel als mogelijk aan ons doorgeven per email via info@mooimentje.nl of via een whats app bericht, waarna het leveringsadres wordt aangepast. Nadat de bestelling is verzonden is aanpassing van het afleveradres niet meer mogelijk. Mooimentje is niet verantwoordelijk voor het door u foutief opgeven afleveradres en verzending van uw bestelling naar het foutieve afleveradres. Voor het opnieuw verzenden van uw bestelling worden ook weer opnieuw verzendkosten berekend. Deze kosten zijn dan voor de klant. Deze kunnen nooit verhaald worden op Mooimentje. 

Retourneren

1. U heeft de verplichting om de geleverde producten onmiddellijk doch in ieder geval binnen 15 dagen na ontvangst te inspecteren op volledigheid. Eventuele gebleken gebreken dient u uiterlijk binnen 15 dagen dagen na ontdekking  per email gemotiveerd aan Mooimentje te melden. Dit kan via info@mooimentje.nl. Hierna heeft u maximaal 7 werkdagen de tijd om het product retour te sturen naar Mooimentje. 

Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst voldoen, heeft Mooimentje de keuze om de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurprijs te restitueren.

2. Retouren worden enkel geaccepteerd indien de producten onbeschadigd en ongebruikt retour komen, dan wel in dezelfde staat als dat ze naar koper zijn verzonden. Oorbellen kunnen met het oog op hygiëne niet geretourneerd worden. Het te retourneren bedrag ontvangt u retour binnen 14 dagen na ontvangst en controle van het product bij Mooimentje.  Mocht de retour niet voldoen aan de voorwaarden dan laat Mooimentje dit per email weten. U heeft dan de keuze om de retour terug te ontvangen, of dat de kosten voor de schade in mindering worden gebracht op het te restitueren bedrag. De kosten voor het terugzenden komen voor rekening van consument, tenzij anders overeengekomen.

3. Edelstenen, mineralen en fossielen, het zijn allemaal natuurproducten. De één meer broos dan de ander. Deze prachtige stukken worden vaak uit mijnen, grotten of diep in de grond gehaald. Sommigen zijn al miljoenen jaren oud! Het is dus niet ongebruikelijk dat er een oneffenheid in je stuk kan zitten zoals een insluitsel, inkeping of krasje. Dit is nu eenmaal niet te voorkomen en kan dus ook niet als zijnde klacht worden geaccepteerd. Bij broze stukken zoals zwavel, celestien en andere kwartsvarianten kan er een kristal los komen tijden de verzending, dit is helaas ook niet te voorkomen ondanks stevig inpakwerk. Een ander verhaal is het natuurlijk als een item gebroken of verpulverd binnen komt.